Een gezonde lunch

Elke dag eet ik vrijwel hetzelfde qua lunch. Brood met hagelslag, pindakaas, kaas of vleeswaren. Ik was het een beetje beu elke keer maar hetzelfde dus ik besloot om eens lekker te gaan voor iets gezonds! Of ja gedeeltelijk dan. Ik kocht van die Duitse Kaiserbroodjes en ik kocht avocado en geitenkaas. Eigenlijk was de geitenkaas voor een salade maar we hadden meer dan genoeg dus ik besloot om die gewoon te gebruiken voor mijn broodjes. Via Google zocht ik op “broodje avocado geitenkaas” en ik kwam op de blog terecht van watzijzegt.com. Daar vond ik een lekker recept en warempel, de overige ingrediënten die erbij stonden had ik OOK in huis!

20140218_115023Nadat ik alles verzameld had op het aanrecht zette ik de oven aan op 220 graden en deed nadat hij klaar was de broodjes erin. Dat is niet zoals het volgens het recept moet, maar eigenwijs als ik ben moet ik altijd een beetje mijn eigen draai eraan geven *wink*. Voor dit recept heb je nodig:
* Een rijpe avocado
* (Zongedroogde) tomaten
* Verse basilicum
* Geitenkaas
* Broodjes naar keuze
* Peper en Zout20140218_115008Ik heb de avocado in plakjes gesneden, de kleine tomaatjes in partjes en de basilicum heb ik in kleine stukjes gesneden. Toen de broodjes eenmaal klaar waren heb ik ze door gesneden en op de onderkant de avocado plakjes gelegd. Daar bovenop de basilicum en tomaatjes, peper en zout erover en als laatste nog gekruimelde geitenkaas. Je kunt de broodjes dan nogmaals in de oven doen als je wilt.. Maar ik heb ze daarna gewoon heerlijk opgesmikkeld!

20140218_115922 20140218_115933

7 gedachtes over “Een gezonde lunch

Plaats een reactie